/


 

 

GRUPPAVTAL hos COM HEM

BRF Blåvalen har Gruppavtal med ComHem som avser våra medlemmars bredband/internetuppkoppling. Från och med 1 januari 2019 ingår i detta avtal en högre hastighet än vad som tidigare erbjudits: 250/100 Mbit/s. För dig som medlem fungerar det som förut, men du behöver kontakta Com Hem; 0775-171720, för att få den högre hastigheten.  

OBS! För att kunna nyttja den fulla hastigheten krävs att man är uppkopplad via fiberuttaget. Fiber finns indraget till samtliga lägenheter i föreningen, och uttaget är i normalt placerat i hallen. Om man istället surfar via koax-kablen ("tre hål i väggen-uttaget", där även TV-uttaget sitter) kan hastigheten IN komma upp i 250 Mbit/s, men UT-hastigheten kommer att ligga kvar på ca 10 Mbit/s (eller möjligen något högre)

För ett antal år sedan erbjöds samtliga medlemmar installation av fiber via Com Hem. Alla medlemmar önskade inte detta, då de kanske redan hade en annan leverantör. Därmed kan det hända att fiberuttaget i just din lägenhet inte är anslutet till Com Hem idag. I detta fall krävs en "ompatchning" i källaren, som utförs av Bäck Installation; 0300-71999. Kostnaden för detta får lägenhetsinnehavaren själv stå för.

Om du är ansluten till Com Hem, men behöver hjälp med t.ex. teknik, fakturor eller har frågor ring deras tjänster, ringer du istället: 90 222.


Varje hushåll i BRF Blåvalen har genom gruppavtalet med ComHem tillgång till:

BREDBAND 250

• Ett privatabonnemang på Bredband 250/100 (100-250 Mbit/s). Du kan streama film och musik, spela onlinespel, göra nedladdningar, skicka filer och ha flera datorer, mobiler och spelkonsoler uppkopplade hemma samtidigt.

• Trådlös router ingår för bredband och telefoni.

Du betalar inget till Com Hem för ovanstående bredbandstjänst; den ingår i din avgift till föreningen. Vill du teckna ett större bredbandsabonnemang får du förstås rabatt. 

ComHem erbjuder även "Trygg Surf" - en komplett lösning för att skydda sig på nätet.


TELEFONI BAS

• Ett grundabonnemang på Telefoni Bas.

Telefoni Bas ingår utan abonnemangsavgift. Du betalar endast för de samtal du ringer. 

Ringer du mycket kan du lägga till Telefoni Plus eller Telefoni Max mot en extra kostnad, som ger dig en lägre minutavgift på dina samtal. Mer information finns på www.comhem.se. Fullmakt för eventuell nummerflytt (portering) skickas separat till dig som beställer telefoni. Fakturering av samtalsavgifter sker i efterskott. Vid betalning via pappersfaktura tillkommer en faktureringsavgift om 45 kr/mån, men väljer du e-faktura eller autogiro tillkommer ingen faktureringsavgift.


MER INFORMATION OM TJÄNSTERNA

Har du en annan internetleverantör idag? Kom ihåg att se över din uppsägningstid med din befintliga leverantör om du planerar att säga upp det avtalet i samband med att du tar del av gruppavtalet.*

Tack vare gruppavtalet rabatteras ett abonnemang per tjänst och hushåll. Efter beställning får du abonnemang, service och support precis som enskilt betalande kunder och därför tecknas individuella avtal mellan dig och Com Hem. Du har tillgång till dina Gruppavtalsförmåner så länge du bor kvar och avtalet mellan BRF Blåvalen och Com Hem gäller.

Normal leveranstid efter att du gjort din beställning hos ComHem, är cirka en vecka. För mer detaljerad information och allmänna villkor för privatabonnemang besök www.comhem.se eller läs mer i avtalsvillkoren som kommer tillsammans med välkomstbrevet. Alla priser är per månad inklusive moms. ComHem förbehåller sig rätten att justera priser.

Är du redan kund hos Com Hem?

I de flesta fall får du en rabatt på ditt befintliga abonnemang på motsvarande tjänst. Ring Kundservice på telefon 0775-17 17 20, om du har några frågor. Öppet vardagar 8.00-19.00 och helger 9.00-18.00.

Behöver du hjälp med t.ex. teknik, fakturor eller har frågor ring deras tjänster, ring: 90 222.

På Com Hems sida "Bredbandsskolan" finns en hel del information du kan ha nytta av.

Vill du veta mer om t ex trådlöst, gå på www.comhem.se där det finns filmer och annan utförlig information.

Information om fiber/koax/Wi-Fi finns här: www.comhem.se/fastighetsagare/

Här kan du se en YouTube-film från Com Hem om du vill veta mer om affärsidén.

  • image002
    image002

Om du är nyinflyttad och den förre ägaren inte hade Com Hem inkopplat, vilket erbjöds för ett antal år sedan, så får du själv stå för kostnaden för installation. I vissa fall behöver även en installationstekniker göra en ompatchning i källaren vilket kan resultera i längre väntetid för dig. Beställ därför bredbandet i god tid innan du flyttar in.