/

 

 

GRUPPAVTAL hos Tele2

BRF Blåvalen har Gruppavtal med Tele2 som avser våra medlemmars bredband/internetuppkoppling. Från och med 1 juli 2023 ingår i detta avtal en högre hastighet och fler kanaler än vad som tidigare erbjudits.

För dig som medlem är det samma kostnad som förut, men du behöver kontakta Tele2; 0775-171720 eller 90 222, för att få de nya förmånerna.  

OBS! För att kunna nyttja den fulla hastigheten krävs att man är uppkopplad via fiberuttaget. Fiber skall vara indraget till samtliga lägenheter i föreningen, och uttaget är normalt placerat i hallen.  

Det kan hända att fiberuttaget i just din lägenhet inte är anslutet till Tele2 idag. I detta fall krävs en "ompatchning" i källaren, som utförs av Bäck Installation; 0300-71999. Kostnaden för detta får lägenhetsinnehavaren själv stå för.

Om du är ansluten till Tele2, men behöver hjälp med t.ex. teknik, fakturor eller har frågor ring deras tjänster, ringer du istället: 90 222.

MER INFORMATION OM TJÄNSTERNA

Har du en annan internetleverantör idag? Kom ihåg att se över din uppsägningstid med din befintliga leverantör om du planerar att säga upp det avtalet i samband med att du tar del av gruppavtalet.*

Tack vare gruppavtalet rabatteras ett abonnemang per tjänst och hushåll. Efter beställning får du abonnemang, service och support precis som enskilt betalande kunder och därför tecknas individuella avtal mellan dig och Tele2. Du har tillgång till dina Gruppavtalsförmåner så länge du bor kvar och avtalet mellan BRF Blåvalen och Tele2 gäller.

Är du redan kund hos Tele2?

I de flesta fall får du en rabatt på ditt befintliga abonnemang på motsvarande tjänst. Ring Kundservice på telefon 0775-17 17 20, om du har några frågor. Öppet vardagar 8.00-19.00 och helger 9.00-18.00.

Behöver du hjälp med t.ex. teknik, fakturor eller har frågor ring deras tjänster, ring: 90 222.

Viktig information gällande avtal Tele2 för dig som inte fått bredbandet att fungera.
"För att samtliga medlemmar skall kunna utnyttja tecknade Gruppavtal med Tele2 och dess tjänster fullt ut via FiberLAN så behöver dessa medlemmar/lägenheter aktivt ha en LAN anslutning, samt även vara uppkopplade till Tele2's utrustning.
Det nya avtalet som är tecknat är fortsatt gruppavtal i nätstrukturen FiberLAN, inte koax dvs det som sitter bredvid antennuttaget. Bredbandshastigheten är nu uppgraderad för medlemmar som avropar den samt att ni även har fått med ett Gruppavtal för Tv Bas, även detta i FiberLAN.
Har någon medlem fortsatt sina tjänster i Koax och har ett anslutet LAN nät så blir det kontakt med vår kundservice som får hjälp till att byta utrustning."
Det verkar vara fallet att flera medlemmar har haft bredband via Koax.
Detta är så klart olyckligt och har inte heller fångats upp vid tillfället ni gjort avrop.
Styrelsen är därför i dialog med Tele2 för att få rätt/snabbare support för att ni ska få tillgång till Bredband som tidigare. Däremot så är det viktigt att ni anmäler detta själva till Tele2 som det står ovan.
I nästa steg får vi diskutera vilka möjligheter som finns till en eventuell gemensam förhandling för att kunna uppgradera installationen i berörda lägenheter förutsatt att vilja från de berörda finns.
Hälsar Styrelsen

Gruppavtal-TV-bredband telefoni mellan Brf Blåvalen och Tele2

Innehållet gäller följande:

  • Befintliga TV-kanaler uppgraderas till TV-baspaket inklusive HD-kanaler
  • Bredbandet uppgraderas till Bredband 1000 (500-1000 Mbit/s)
  • Telefoni är oförändrad
  • Pris är också oförändrat, dvs du kommer att betala samma avgift som du gör idag.

Så här tar du del av dina nya tjänster:
För att kunna använda tjänsterna i det nya gruppavtalet behöver du göra en beställning.
Kontakta kundservice på Tele2, 0775-17 17 20 eller 90 222.
De är oerhört hjälpsamma och vet om innehållet i avtalet med Brf Blåvalen. Vid detta samtal kommer du säkerligen att bli erbjuden andra tilläggstjänster, mot extra kostnad. Dessa tjänster blir i så fall utanför föreningens gruppavtal som du själv får betala.
När gruppavtalet är giltigt kan du beställa dina tjänster på  tele2.se/gruppavtal

Ring till Kundtjänst och gör beställningen. Det är viktigt att aktivera erbjudandet för att erhålla en uppgradering av bredband och fler TV-kanaler.

Om du är nyinflyttad och den förre ägaren inte hade Tele2 inkopplat, vilket erbjöds för ett antal år sedan, så får du själv stå för kostnaden för installation. I vissa fall behöver även en installationstekniker göra en ompatchning i källaren vilket kan resultera i längre väntetid för dig. Beställ därför bredbandet i god tid innan du flyttar in.